Kauppakeskus Triplan avajaiset lähestyvät ― ”aikataulussa mennään”

Pasilan asemalla pysähtyvät kaikkialta Suomesta tulevat junat, joten Triplaan odotetaan asiakkaita myös muualta Suomesta.

Pasilaan avataan torstaina 17. lokakuuta Pohjoismaiden suurin kauppakeskus Tripla. Riittääkö uuteen helsinkiläiseen kauppakeskukseen asiakkaita?

Esimerkiksi vuonna 2018 avatun kauppakeskus Redin kävijämäärät hiipuivat heti avajaisten jälkeen.

Robert’s Coffeen kaupallinen johtaja Petri Parviainen on kertonut Taloussanomille, että Redin asiakasmäärät eivät ole olleet riittävän suuret suhteessa vuokriin.

– Emme halua vertailua muihin kauppakeskuksiin, mutta joukkoliikenneyhteydet Triplaan ovat erittäin hyvät, koska kaikki Suomen junat pysähtyvät Pasilan asemalla. Tripla houkuttelee asiakkaita myös muualta Suomesta, sillä sinne on helppo tulla, sanoo YIT:n tiedottaja Tuija Vilhomaa.

Tripla haluaa tarjota elämyksiä ostamisen ohella

Triplassa uskotaan, että netistä ostaminen ei tule korvaamaan ihmisten tarvetta lähteä sinne, missä on muita ihmisiä.

– Tripla tarjoaa elämyksiä, ei vain ostamista, sanoo Vilhomaa.

Triplaan tulee mm. Fame-musiikkimuseo, joka kokoaa suomalaisen musiikin historian yhteen 1800-luvun lopusta nykypäivään. Museossa esitellään niin klassista kuin kevyttä musiikkia, kunniagalleriassa on esillä mm. säveltäjä Kaija Saariaho ja iskelmälaulaja Katri Helena.

Triplassa on panostettu erityisesti myös pyöräpaikkoihin. Triplassa on sekä lämpimissä että ulkotiloissa sijaitsevia parkkeja 3400 pyörälle.

Kuukausimaksua vastaan saa pyörähotellipalvelun, jossa työmatkapyöräilijä voi jättää pyöränsä turvalliseen säilytykseen ja käydä suihkussa, ennen kuin jatkaa työmatkaansa.

Kaikki jo lähes valmiina

– Tällä hetkellä teemme normaalia viimeistelytyötä. Menemme aikataulussa kohti avajaisia, ei ole isompia ongelmia. Veturitie Triplan alitse avattiin autoliikenteelle jo 8. lokakuuta. Jalankulkijat ja pyöräilijät pääsevät testaamaan uusia väyliä avajaispäivänä 17. lokakuuta, kertoo Tuija Vilhomaa.

Triplaan tulee mm. viisi puolalaisen vaatealan yrityksen brändiä, kun pörssiyritys LPP rantautuu Suomeen ensimmäisenä Pohjoismaista.

– LPP on jo pitkään tähyillyt Suomen markkinoille ja nyt he näkivät Triplassa sopivan tilaisuuden aloittaa. LPP-konsernin brändejä myydään tällä hetkellä Keski- ja Itä-Euroopassa, kertoo Tuija Vilhomaa.

Puolalaisketjun merkkejä Triplassa tulevat olemaan Reserved, Mohito, House, Cropp ja Sinsay.